i don't know...i just love to see his name and my name together, side by side...
Melalui tulisan aku redakan jiwa yang merusuh, mengabaikan dunia yang hingar. Aku hanya ingin meluahkan, andai ada yang terasa, jangan keliru. Aku tak pernah ingin menyesakkan fikiranku dengan ingatan tentangmu. Sila pergi jauh-jauh kerana nukilan disini, tidak pernah aku tuju untuk kamu.
Wednesday, December 15, 2010
Aku ingin mencintaimu dengan sederhana . . .
Aku ingin mencintaimu dengan sederhana
Lewat kata yang tak sempat disampaikan
Awan kepada air yang menjadikannya tiada
Aku ingin mencintaimu dengan sederhana
Dengan kata yang tak sempat diucapkan
Kayu kepada api yang menjadikannya abu.
-Aku ingin mencintaimu dengan sederhana karya Sapardi Djoko Damono-
ko nak kurus tak? part 1
ade harapan tak nak jadi macam ni? ^^.
(gambar sekadar hiasan)
soalan macam tu...bagi sesetengah orang, kalau dengar memang berdesing telinga...macam aku ni...siap da kalis la dengan soklan2 macam ni...dulu2 ade la rasa cam tacing sikit..tp sekarang ok je...sebagai orang yang tak pernah ade curve ni,aku ade banyak isu berkaitan nak ditulis dalam entry ni...rasa macam semua idea2 dalam kepala ni nak lompat keluar sekaligus...mane nak mula ek...hurm...
da lama aku nak sentuh pasal isu ni,gemuk vs kurus...aku ade tengok few movies yang sosial komunitinya memandang sinis terhadap orang2 plus size ni...selalunya teenagers la...kalau ko remaja n overweight,sure ko jadi bahan punya...bila tengok movie yg ada unsur2 mcm tu...mmg aku akan cepat2 bersyukur pada Allah sebab aku tak perlu lalui semua tu...bohong la kalau aku kata aku hidup macam fairy tale,happy forever after kan...xdinafikan mestila ada lopak sana sini...tapi aku memang benar2 bersyukur sebab family,kawan2 semua very supportive...
ade sorang kawan pernah tanya.ko tak nak kurus ke...?sape tak nak weyh....huhuhu...tapi tu la...komitmen bersepah2....insyaAllah...doa2kan je....lagi sorang pulak tanya,pe kata ko pakai produk kurus tu...mane tau berkesan...jawapan aku,bukan xpernah nak cuba...aku da siap beli ok...tp last2 tong sampah yang makan...sebab aku takut....hahaha...ceritanya masa nak final exam hari tu,aku ingat lagi,exam pukul2ptg,pinggang belakang ni sakitnyer...masya Allah....Allah je tau..member suro g klinik,aku xnak sebab satu aku belum abes revision <ye..ye...ye...aku mmg suka study last minute> dua,kot2 aku g klinik kena tahan ke...then pastu xley amik exam sebab kena masuk hospital...xmo ok...then,aku tawakal je masa masuk exam hall...berair jugak la mata ni tahan saket sambil jawab paper...tapi Alhamdulillah...Allah permudahkan semuanya...pas exam g jumpa doktor...itu yang sepatutnya...tp aku xpegi...aku g makan2 dulu dgn clasmates...hahaha....bila dengan kawan lupa sakit kejap...ingat da ok..tp makin teruk...so pas early dinner tu,akhirnya....jumpa doktor....doktor import 2...aku tak tau dari mane,tp ala2 arab la...aku xphm sgt dia membebel sebab musabab aku saket belakang sebab dia cakap melayu p loghat arab....mcm mana bunyi nyer?pandai2 la imagine sendiri...hahaha...ok...dia kata kena inject,aku tny kat mana nak inject,dia kata kat montot....of coz la aku xnak....aku tak takut jarum ok...mak aku nurse....tp sebab aku xnak ialah lokasi xberapa nak sesuai..ROTFL...then aku tanya...ade alternatif lain?doktor kata dia boley bg satu ubat pil ni tapi....... <yang lain2 aku tak dengar sebab dalam kepala,aku terus decide nak makan pil...LOL>
ingat da boleh balik,tiba2 doktor tu bagi aku ceramah macam mane nak turunkan berat badan....aku tak tanya apa2 ok...doktor tu yang terus bukak topik...ceramah percuma...aku dengar je....hehehe...tapi aku berterima kasih la sebab doktor tu at least amik berat kat patient dia yang sorang ni...doktor tu nasihatkan aku kalau nak kurus,buat cara semula jadi,jangan amik ubat kurus yang melimpah ruah kat dunia luar tu...tu semua tak bagus untuk sistem dalaman,terutama sekali buah pinggang...bila dengar je mcm tu,ape lagi,ke tong sampah la ubat kurus tu....huhuhu....
aku ngantuk...nanti aku sambung lagi....
Tuesday, December 14, 2010
giveaway edy: terbang jauh2...yey!
yeah!ini dia...akhirnya sampai ke blog niyh...yey!suke2....maceh my luvy duvy kak ngah sebab kongsi give away niyh...en.Daniel Zaidi saya nak hadiah...pls... <eyes blinking> hehehe...
ok....kena fulfill beberapa syarat:
1. Buat 1 entry pasal giveaway ni dengan tajuk "GiveAway EdY : Terbang Jauh-Jauh"...
ok check! ^_^
oleh kerana aku bukan la expert IT,so amatlah susah nak tranfer bukti niyh dari blog en.Edy ke blog aku,namun hasil bantuan kak ngah yg sgt sabar mengajar aku yg sengal maka berjaya jugak aku letak proof yg aku da jd follower blog en.Edy...huhu...maceh kak ngah...sayang sgt kat kak ngah!
3. Tag 1 org blogger lain atau lebih dan make sure dieorg tahu...
azureen
wana
done ^_^
hopefully dpt give away yang comel tue.... ^_^
Friday, December 10, 2010
my dearie en.H . . .
You, do you remember me?
Like I remember you?
Do you spend your life
Going back in your mind to that time?
Cause I, I walk the streets alone
I hate being on my own
And everyone can see that I really fell
And I'm going through hell
Thinking about you with somebody else
How, how did we go wrong?
It was so good and now it's gone
And I pray at night that our paths soon will cross
And what we hide isn't lost
Cause you're always right here in my thoughts
You will always be in my life even if I'm not in your life
Cause you're in my memory
You, will you remember me?
And before you set me free, oh, listen please
Somebody wants you, somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breathe, without you it's lonely
Somebody hopes that someday you will see
Somebody's me, that somebody's me
that somebody's me. . .
Like I remember you?
Do you spend your life
Going back in your mind to that time?
Cause I, I walk the streets alone
I hate being on my own
And everyone can see that I really fell
And I'm going through hell
Thinking about you with somebody else
How, how did we go wrong?
It was so good and now it's gone
And I pray at night that our paths soon will cross
And what we hide isn't lost
Cause you're always right here in my thoughts
You will always be in my life even if I'm not in your life
Cause you're in my memory
You, will you remember me?
And before you set me free, oh, listen please
Somebody wants you, somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breathe, without you it's lonely
Somebody hopes that someday you will see
Somebody's me, that somebody's me
that somebody's me. . .
edited from Enrique Iglesias's song <Somebody's me>
Tuesday, December 7, 2010
New Year....1432H
Maal Hijrah 1432H
tiba-tiba rasa nervous...dah tahun baru...bertambah lagi usia...tp bila ingatkan amalan2 yang masih tak seberapa,hati tertanya2...layakkah diri menjadi penghuni syurga....tabah ke hati nak meredah siksaan api neraka yang pedihnya tak terbayang dek mata...takot...terbaca nukilan dari UmiJida, fuh...memang ada benarnya...Walau apa pun yang berlaku, bila tiba saat pengakhiran nafas ini, moga diakhiri dengan 'khusnul khatimah'...insya Allah...amin...
Thursday, December 2, 2010
Wednesday, December 1, 2010
die hard fan =p
it is just a short post from me as i realized today that i do have one die hard fan in my FB. Well although ONE might not seems crowded crowd, i believe this ONE should not be taken for granted...so, i would love to express my gratitude and million thanks to my maybe ONE AND ONLY DIE HARD FAN, Azureen Alias. . .u give colours in my grey day dearie ^_^. This one is for you. . .
you know i love you ^^,
MHI
- Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Bagi dia segala dari kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
- Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
- Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.
- Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(QS Al Baqarah : 216)
I believe true love is always worth fighting for ^_^
Sunday, November 28, 2010
OMG!!!dapat award...yey!
before dapat award nih syarat2nyer adalah>>>>>
1)Jangan kerek.Ucapkan Alhamdulillah dulu,pastu thanks giver award ni
Praised to Allah n a million thanks to ainun for this award...blog yang xseberapa ni dpt award...hehehe...
<sounds like Siti Nurhaliza masa first time dia menang award...hahaha>
2)Jangan kedekut,kongsi nikmat bersama rakan-rakan lain
nak kongsi dengan ramai orang sebenarnya tp mereka2 semua da dpt award ni, so i guess i want to share this with pengantin baru wan. wan:aku tau kurun keberapa ntah baru ko realize aku bg ko award niyh kan...tp aku nak bg jugak...memandangkan ko bz dgn hubby ko jadi aku maafkan ko andai kata ko lambat realize award niyh...hehehe <baik kan aku?>
3)pastu kena jawab ini: 7 perkara tentang diri saya...
- I am blessed with loving family, caring friends n a good life.I love them so much n I thank Allah everyday of my life for having this great n wonderful people surrounds me.
- I enjoy romantic-comedy ^_^
- Manners freak...when u with me,mind ur manners ^_^
- I love travelling, berangan nak tour around the world...hehehe
- cepat marah cepat sejuk =p
- bila tension,saya suka memandu kereta dan cenderung untuk menekan pedal minyak hingga ke lantai <bad example huh?>
- H A N A F I
sebenarnya....
ok...bestnyer...2 hari berturut-turut ade tutorial related to my blog...yesterday self-study on how to add my personal signature in my own blog, which i fully understand on how it works but when i try it myself, it just not turned into what i expected it to be. It did appears beautifully but not in the way i wanted it to be. Lastly, i decided not to do it...hurm... <saat ni la rasa mcm nak kawen dengan computer geek...hehehe>
today,my fren ainun gave me an award in her blog and i was supposed to sort of putting it on my blog posting but<again> im very clueless on how to put the award in my blog posting <i know it's pathetic...juz shaddap...huhu> imagine...blogger yg dpt award tp xtau mcm mane nak display award 2...but anyhow, i will post it later once i know on how to do it....
regardless of that,im touched by this award thingy...rasa mcm nak nangis...sebab baru je lepas baca blog bari n wana...jeles xtipu tgk diaorg dpt award...masa 2 terdetik...nak jugak award....<mengada2> then,wushhh~ ainun bagi award yang diidam-idamkan tu for me...yup...for me...maceh ainun...suke sgt2...
ok...cik bari baru je selesai mengajar saya mcm mane nak post award 2...yey!
Saturday, November 27, 2010
The only one
I will be the one, you'll see I'm the only one
Yeah I'm the only one, we belong together
I will be the one to see you're the only one
Yeah you're the only one, now until forever
You will see that we're meant to be
Our love will grow peacefully
You should stay with me one more day
So how come you still walk away
If you are the only one
You are the only one
And I'm sure you feel the same
You became the one to blame, you're the only one
Yeah you're the only one who can make me so mad
I exclaim �where is the flame?�, you're the only one
Yeah you're the only one who can hurt me so bad
We will be happy as can be
Our love will grow tenderly
You will say you are here to stay
So how come you still walk away
If you are the only one
I am the only one
who can make you see that, yourself
You're a star, let me take you far
I can really feel who you are
We will share everything that's rare
So how come you still do not care
To know you're the only one
Yeah you're the only one
But it's so unfair, I'm the only one
Yeah I'm the only one to see
It's insane, no I remain, I'm the only one
You are the only one who can make me so sad
Can you see how fast I ran?
Yeah I'm the number one, two, three
You're the only one who can play this game
I'm the only one, and I'm so glad you came. . .
by Yael Naim
p/s: each word in this lyric reminds me of him...
Yeah I'm the only one, we belong together
I will be the one to see you're the only one
Yeah you're the only one, now until forever
You will see that we're meant to be
Our love will grow peacefully
You should stay with me one more day
So how come you still walk away
If you are the only one
You are the only one
And I'm sure you feel the same
You became the one to blame, you're the only one
Yeah you're the only one who can make me so mad
I exclaim �where is the flame?�, you're the only one
Yeah you're the only one who can hurt me so bad
We will be happy as can be
Our love will grow tenderly
You will say you are here to stay
So how come you still walk away
If you are the only one
I am the only one
who can make you see that, yourself
You're a star, let me take you far
I can really feel who you are
We will share everything that's rare
So how come you still do not care
To know you're the only one
Yeah you're the only one
But it's so unfair, I'm the only one
Yeah I'm the only one to see
It's insane, no I remain, I'm the only one
You are the only one who can make me so sad
Can you see how fast I ran?
Yeah I'm the number one, two, three
You're the only one who can play this game
I'm the only one, and I'm so glad you came. . .
by Yael Naim
p/s: each word in this lyric reminds me of him...
he reply!!!
when i saw his name in my inbox...
and realized the fact that he replied my message,
i just overwhelmed...
im so happy...
although his words in his reply as i expected,i don't care. . .
im so happy and glad that i know
he still out there and breathing
and i pray so hard that he is happy with his life.
im praying for his happiness
because im happy if he is happy and
because he means the world for me. . .
and realized the fact that he replied my message,
i just overwhelmed...
im so happy...
although his words in his reply as i expected,i don't care. . .
im so happy and glad that i know
he still out there and breathing
and i pray so hard that he is happy with his life.
im praying for his happiness
because im happy if he is happy and
because he means the world for me. . .
Thursday, November 25, 2010
As a reminder for myself...
recently,there is a post in his lil bro's FB "saya suka awak" . . .owh...how i wish that words came from him and dedicated to me...DREAM...is only thing i could do rite now...few months ago i've post something on my notes in my FB acc. now,i would like to post it again here...as a reminder to me, that no matter how much i love him...for him, im only a forgotten history...
A letter to en.H
i heart u from the first time. . .
i always be. . .
it might be late
but it's better late
than never. . .rite?
so,
i guess
it is time
to let go everything
about u. . .
believe me
it is not easy
but i'll try my best
because
what else can i do
when u have moved on long ago
and
i have nothing but memories with u. . .
i want to make it clear
you are THE ONE THAT I ALWAYS LOVE. . .
my dear Hanafi. . .
they always ask
what is so special about you
that makes me so deeply in love with you
despite of the way you left me
i have no exact answer of it. . .
i just love u
unconditionally. . .
till then. .
i leave u to HIM. . .
i always pray to HIM
to grant u
the happiness
that u always searching for. . .
take care encik Hanafi. . .
sincerely,
- cik Nurul -
A letter to en.H
i heart u from the first time. . .
i always be. . .
it might be late
but it's better late
than never. . .rite?
so,
i guess
it is time
to let go everything
about u. . .
believe me
it is not easy
but i'll try my best
because
what else can i do
when u have moved on long ago
and
i have nothing but memories with u. . .
i want to make it clear
you are THE ONE THAT I ALWAYS LOVE. . .
my dear Hanafi. . .
they always ask
what is so special about you
that makes me so deeply in love with you
despite of the way you left me
i have no exact answer of it. . .
i just love u
unconditionally. . .
till then. .
i leave u to HIM. . .
i always pray to HIM
to grant u
the happiness
that u always searching for. . .
take care encik Hanafi. . .
sincerely,
- cik Nurul -
Friday, November 12, 2010
Jodoh itu urusan dan rahsia Allah . . .
“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."
Monday, November 8, 2010
ingin yang terbaik....?
"Wanita-wanita yang keji untuk lelaki yang keji. Dan lelaki yang keji untuk wanita-wanita yang keji (pula) dan wanita-wanita yang baik diperuntukkan bagi lelaki yang baik, dan lelaki yang baik diperuntukkan bagi wanita yang baik (pula)." (Surah An-Nur:26)
Biar memilih asal jangan salah pilih...petikan dari page iluvislam....hurm....fikir2kan....kalau anda nak teman hidup yang sempurna,adakah anda sudah sempurna? berusahalah untuk jadi yang terbaik jika anda inginkan yang terbaik...^_^
untuk awak,cinta hati saya...biar dimana pun awak berada,saya doakan awak sentiasa dilindungi dan dirahmati oleh yang Maha Esa...jangan risau...bila sampai waktunya,bila telah tiba detiknya kita berdua akan bertemu di satu titik antara persimpangan hidup kita berdua...saya akan setia tunggu awak disini...semoga Allah menemukan kita dalam limpahan rahmat dan kasih sayangNya...amin....
Sunday, November 7, 2010
kawan...bukan kawen.... LOL
ni boleh kata ibarat melepas gian la kan...da berzaman tak berblog...then,bila da mula balik,hamek...berduyun2 post satu hari...hehehe....tgh serabut sebenarnya...banyak benda nak pikir...ni baru hidup single...da stress...belom berdua lagi...bertiga?berempat?berlima? <arghh...dah...xpyh byk2...> =p
owh...tadi tgh layan fb tiba2 ade ternampak video lagu doa perpisahan by Brothers...hadoyai....syahdu ok...aku kalau bab kawan2 ni mmg sensitif...dah abes study kan,da xboleh jumpa kawan2 tiap2 hari mcm dulu...so mmg tak boleh digambarkan...sedih yang teramat...aku ni sebenarnya,aku akui la,bukan jenis yang nak keep in touch sgt...bukan sbb aku tak nak,cuma aku mmg mcm ni....meh aku nak terangkan sikit,takot kang ade yang tersalah anggap...terus putus kawan...nauzubillah....jangan putuskan hubungan persaudaraan...nabi marah....betul tak tipu....korang pown tau kan? ok....konsep keep in touch yang aku maksudkan kat sini ialah,selalu call,selalu msg,selalu post2 or tag2 kat fb...haaa...aku bukan mcm 2...kalo yang baru kenal aku 2 3 hari,mmg anggap aku sombong kot...aku ni umpama helang la... cewah...!hehehe...aku perhati dari jauh je kehidupan korang sambil doa berpanjangan aku titipkan utk korang agar korang bahagia selalu hendaknya...so,kalo korang rasa aku terabaikan korang...sila la buang jauh2 perasaan tu,sebab KAWAN tu besar maknanya buat aku...kawan kot...of course la aku sayang...lagi2 kawan2 yang makan sepinggan,tidur sebantal tu...lg aku sayang....uish...ok...enuf la tu aku membebel...konklusinya,terima kasih sebab sudi berkawan dengan aku yang tak sempurna ni...kalau ade salah silap,ampunkan aku ye...aku sayang korang semua....frens are made to complete ur life...the relationship build, is never meant to be broken,appreciate ur frens...
wedding ^_^
sape yang tak suka wedding?memang tak normal kot....ngeee~ november 2010, memang bulan kawan2 aku kawen kot....mula2 kawan sepermainan a.k.a geng masak2 a.k.a jiran depan uma aku, Ili Raidah, da selamat melangsungkan perkahwinan beliau dengan jejaka pilihan hatinye, Mohd Razali....mereka berdua selamat di ijabkabulkan selepas Isyak 6/11/2010 n majlis persandingan diadakan keesokkan harinya di Dewan Tunku Ibrahim Ismail...dua2 sama cantik sama padan...
| pengantin n family pengantin perempuan |
| pelamin sgt cantik...ok ^_^ |
masa wedding ili ni,baru aku faham konsep jiran kita,keluarga kita....sepanjang minggu,sebelum wedding ili berlangsung,satu lorong intan1/4,semua turun padang...bertungkus lumus membantu agar majlis berjalan lancar tanpa gangguan...mak2 dara jalan intan 1/4 mmg superb la...especially my mother of course, aunty rose, aunty jah, aunty siti,aunty yati, mak yam dan lain2....owh...mmg diaorg havoc n sporting gila...meriah tak terkata...nanti wedding saya aunty2 semua wajib havoc juga ok ^_^
| geng mak2 dara ^_^ |
nak tau aku g mana untuk wedding yang seterusnya?korang kena la tunggu....
yuhuuu.....blog baru ^_^
akhirnya...pening betol la nak buat blog baru niyh....time2 ni la baru teringat blog lama yang dah usang ditinggalkan oleh diri sendiri...padan muka...dulu,masa blog tu ade,xnak rajin2 update...bila da terlupa,baru nak cari... <ok....terlebih membebel...> resolusinya,ni la dia....blog baru...yey!walaupown xsekacak blog2 yang da advanced 2...tapi bagi aku,memadai la ade yang satu ni...buat suka2 je...tempat meluahkan perasaan...ahahaha...
- Sebagai permulaan...besa la kan....nak make it clear....pas ni,ape yang aku post,kalo terasa ade terkena dengan batang hidung korang yang tak berapa mancung tu,sila jangan tacing lebih ok?
- Unless i mention ur name clearly in my post...if not,u can either continue reading my respective post or u can happily walk away....thank u ^_^
Subscribe to:
Comments (Atom)






